Voor we aan de slag gaan met de koppeling, dient de klant hun data op te schonen. Zo kan de informatie foutloos aangeleverd worden aan de consultant.
Let zeker op volgende gegevens:
De aftap wordt aangeleverd door het sociaal secretariaat. We hoeven hier niets mee te doen.
Voor de basisinrichting van de werkgever heb je de volgende onderdelen nodig.
Als er nog geen werkgever is dan:
Bestaat er al een werkgever dan moet je de volgende onderdelen aanvullen:
De nieuwste versie van de cao wordt geïmporteerd en de arbeidsvoorwaarden moeten per pc, statuut en werkweek aangemaakt worden.
Geen acties nodig, tenzij er gegevens in de data niet zouden kloppen en aangepast moeten worden. Dit wordt besproken met de consultant.
De klantspecifieke looncodecataloog wordt aangeleverd door Partena. Eens de looncomponenten klaargezet zijn, moet t.b.v. de paralleltest en ingebruikname van het pakket de looncomponenten en loonmutaties toegevoegd worden bij de medewerkers.
Looncomponenten worden geïmporteerd via de import HRM/Import Medewerker Payroll/Salarisparameter.
De loonmutaties via HRM/Import Medewerker Payroll/Loonmutatie.
Geen actie van de klant vereist, tenzij er inhoudelijk gegevens niet juist staan. De import gebeurt op basis van de aftap en conversieanalyse.
Er dienen meerdere imports te gebeuren:
Lees hier meer.
Geen actie van de klant vereist. De klantspecifieke inrichting gebeurt door de consultant op basis van de info van Partena.
De juiste interfaceweergave (kopie van de template) moet nog gelinkt worden in de eigenschappen van de werkgever.
Geen actie van de klant vereist, tenzij er inhoudelijk gegevens niet juist staan.
Eens de structurele fouten eruit gehaald zijn, dient de terugkoppeling van het sociaal secretariaat overlopen te worden door de klant.
De klant heeft inzicht in de correctheid van de gegevens.
Geen actie van de klant vereist, tenzij er inhoudelijk gegevens niet juist staan.
Eens de structurele fouten eruit gehaald zijn, dient de terugkoppeling van het sociaal secretariaat overlopen te worden door de klant.
De klant heeft inzicht in de correctheid van de gegevens.
Geen actie van de klant vereist, tenzij er inhoudelijk gegevens niet juist staan.
Eens de structurele fouten eruit gehaald zijn, dient de terugkoppeling van het sociaal secretariaat overlopen te worden door de klant.
De klant heeft inzicht in de correctheid van de gegevens.
Geen actie van de klant vereist, tenzij er inhoudelijk gegevens niet juist staan.
Eens de structurele fouten eruit gehaald zijn, dient de terugkoppeling van het sociaal secretariaat overlopen te worden door de klant.
De klant heeft inzicht in de correctheid van de gegevens.
Klant dient aan te geven welke declaraties als loonmutaties ingestuurd mogen worden. Partena kan mee bepalen welke looncomponenten hier geschikt voor zijn.
Declaraties worden rechtstreeks aan kosten en looncomponenten gekoppeld en worden zo meegenomen naar het sociaal secretariaat voor verloning.
Het gehele scenario moet getest worden in een testomgeving voordat het in gebruik genomen kan worden.