Op deze pagina lees je wat we van je verwachten in deze fase. Wanneer je de beschreven informatie aanlevert via jouw onboarding, gaan wij voor jou aan de slag. Heb je een vraag? Deze kan je stellen via een reactie in jouw onboarding.
Klik hier om naar jouw onboarding te gaan.
In deze fase ga je alle informatie aanleveren die we nodig hebben om de basisinrichting uit te voeren. De volgende punten komen aan bod:
Via AFAS SIMPLR vind je alle informatie terug met betrekking tot jouw implementatie. Daarnaast gebruiken we dit platform om de voortgang samen op te volgen aan de hand van de projectactiviteiten. Elke projectactiviteit staat voor een bepaald percentage van de totale implementatie. Wanneer we een stap hebben afgewerkt, geven we dat aan in de projectactiviteiten.
Bij de start heeft alleen jullie eigen admin-gebruiker het recht om de omgeving te openen. Om te kunnen starten moet je de verantwoordelijke AFAS-medewerker zelf toegang geven tot de omgeving.
Actiepunten:
De stappen om dit uit te voeren en de gebruikerscode van de AFAS-medewerker ontvang je via jouw onboarding.
Naast de admin-gebruiker en de verantwoordelijke AFAS-medewerker, voegen we ook de overige gebruikers toe die meewerken aan de implementatie.
Actiepunten:
Klik hier om meer info te krijgen over gebruikers in profit.
In jullie omgeving kunnen jullie meerdere financiële administraties bijhouden. Je kunt per administratie bepalen voor welk land de wetgeving moet worden toegepast. Meer informatie hierover kan je lezen in het AFAS Help Center.
Actiepunten:
We gebruiken het organigram om standaard workflows en signalen op toe te passen. Een functie geeft de verantwoordelijkheden, verplichtingen en bevoegdheden van een medewerker weer.
Als het in deze fase niet mogelijk is om de structuur van de organisatie aan te leveren, kan dit later met de consultant aan bod komen.
Een lijst van de medewerkers kan je in een importsjabloon aanleveren*.
*Het is alleen zinvol om de medewerkers aan te leveren die zelf met de software zullen werken. Je kan niet over je licentieaantal gaan.
Actiepunten:
We zetten al een stukje van de software klaar in jullie eigen huisstijl.
Actiepunten:
*AFAS werkt met geselecteerde Google fonts. We ondersteunen niet alle lettertypes.
Voor de integratie van Profit met Microsoft Office heb je het Profit Communication Center (PCC) nodig.
Actiepunten:
Zorg ervoor dat je voorbereid bent op de installatie van het Profit Communication Center.
Je hebt de Citrix Receiver nodig om goed met AFAS Online te kunnen werken.
Actiepunten:
Zorg er voor dat alle gebruikers die met Profit gaan werken een Citrix Receiver hebben. Voor medewerkers die uitsluitend toegang krijgen tot InSite, is dit niet van toepassing.
Benieuwd naar de volgende fase? Klik hier om naar fase 2 te gaan.